درد زیر شکم و کشاله ران در ماه آخر بارداری

درد کشاله ران ,درد کشاله ران در بارداری,درد کشاله ران راست در مردان,درد کشاله ران چپ در زنان,درد کشاله ران در زنان,درد کشاله ران در اوایل بارداری,درد کشاله ران راست,درد کشاله ران در ماه اول بارداری,درد کشاله ران راست در زنان,درد کشاله ران و زیر شکم,درد کشاله ران در بارداری خطرناک است

درد کشاله ران

توضیحاتی در مورد درد کشاله ران

کشاله ران مساحتی از بدن است که بین شکم و پا قرار دارد. ناحیه کشاله ران دارای پنج عضله است که برای حرکت دادن پا با هم کار می کنند. درد کشاله ران به طور معمول از آسیب های ناشی از فعالیت بدنی، مانند ورزش، در یکی از این عضلات ناشی می شود. کشیدگی و کوفتکی عضلات این ناحیه یکی از شایع ترین دلایل علل درد کشاله ران در ورزشکاران است.

علت درد کشاله ران

اختلالات کمتر شایع و شرایطی که می توانند درد یا ناراحتی در کشاله ران را افزایش دهند عبارتند از: التهاب روده التهاب بیضه بزرگ شدن غدد لنفاوی کیست های تخمدان تحریک اعصاب عفونت های دستگاه ادراری. درد کشاله ران پا به هرگونه درد و ناراحتی گفته می شود که بر روی ناحیه ای که از استخوان پلویس که به سمت زانو کشیده شده است تاثیر می گذارد . ناحیه ران توانایی حرکت را دارد این ناحیه از ماهیچه،استخوان،تاندون،لیگامنت ،عصب ورگ ساخته شده است. ماهیچه ران باعث ایجاد حرکت می شود و تاندون های این قسمت ماهیچه های ران را به استخوان پلویس و ناحیه تحتانی ساق پا متصل کرده است و باعث ساخت مفصل لگن و زانو شده است عصب ها هم نقش کنترل احساس و حرکات را برعهده دارند و رگ ها هم برای جاری شدن جریان خون درناحیه ران ساخته شده است هرکدام ازساختارهای مفصل ران می توانند دچار آسیب دیدگی،عفونت،بیماری یا اختلالات دیگر بشوند و باعث ایجاد درد در بدن شوند. 

درمان درد کشاله ران

اگر درد کشاله ران در نتیجه کشیدگی عضله ایجاد شده باشد، بهترین گزینه های درمانی استراحت و اجتناب از انجام حرکات ورزشی به مدت ۲ تا ۳ هفته است. این زمان اجازه خواهد داد که فشار بر روی عضله کم شده و درد نیز کاهش یابد. داروهای ضد درد، از جمله استامینوفن (تیلنول)، نیز ممکن است برای مدیریت درد مفید باشد. استفاده از کیسه یخ به مدت ۲۰ دقیقه چند بار در روز می تواند به خوبی در کنترل درد به شما کمک کند.اگر شکستگی علت درد کشاله ران باشد، عمل جراحی ممکن است برای اصلاح استخوان نیاز باشد. علاوه بر این فتق ران نیز گاهی نیاز به عمل جراحی دارد. اگر روش های مراقبت در منزل برای درمان آسیب ناشی از فشار به شما کمک نمی کند، پزشک ممکن است داروهایی که باعث کاهش التهاب می شوند را تجویز کند. اگر این درمان نیز جواب ندهد معمولا درمان فیزیکی مثل کایروپراکتیک و فیزیوتراپی را تجویز می کنند.

علت درد کشاله ران در بارداری

در طول بارداری بدن دچار تغییرات زیادی می شود که همراه با درد است. درد کشاله ران یکی از رایج ترین مشکلات است که در سه ماهه سوم اتفاق می افتد. برای برخی افراد این درد مشکل کوچکی است اما برخی دیگر از خواب و فعالیت های روزانه می مانند. معمولا درد کشاله ران در هنگام ایستادن و برداشتن وسایل سنگین بدتر می شود.بدن هورمون ریلاکسین را در طول بارداری آزاد می کند. این هورمون با نرم کردن مفاصل و ماهیچه ها باعث آرامش می شود. این هورمون به مقدار مناسب آزاد می شود تا بدن را برای زایمان آماده کند. این هورمون باعث نرم شدن مفاصل لگنی می شود بنابراین جنین به راحتی از کانال تولد عبور می کند و از بدن خارج می شود. البته هورمون باعث حساس شدن شما نسبت به آسیب می شود بنابراین موجب درد کشاله ران می شود.دو عصب سیاتیک در بدن وجود دارد. هر دو عصب از قسمت پشت شروع می شوند و به پاها متصل می شوند. هنگامی که رحم به این اعصاب فشار می آورد، باعث کرختی و درد در لگن و کشاله ران می شود. سیاتیک یکی از علائم رایج بارداری است اما اگر باعث مشکلات جدی شد به پزشک اطلاع دهید.

علائم درد کشاله ران

درد ران پا می تواند به تدریج یا ناگهانی ایجاد شود درد کشاله ران پا به صورت خفیف ،شدید همراه با علائمی مانند سوزش،سوزن سوزن شدن ایجاد می شود شما ممکن است با بی حسی هم دراین مفصل مواجه شوید درد ران پا می تواند به میزانی ناراحت کننده و تحریک کننده باشد که ایجاد وزن بدن بر روی پا هنگام پیاده روی غیرقابل تحمل شود درد ران میتواند به دلایل متعددی ایجاد شود که شامل رشد طبیعی و بالا رفتن سن است درد ران پا ناشی ازکشیدگی جزئی یا کوفتگی ماهیچه ها می تواند بوسیله درمان های خانگی مانند استراحت،یخ درمانی،بالا گرفتن ساق پا،مصرف مسکن کنترل شود

درد کشاله ران راست در مردان

شایع ترین علت درد کشاله ران فشار بر عضلات، لیگامان ها، تاندون ها در ناحیه کشاله ران است. این نوع از آسیب؛ اغلب در ورزشکاران رخ می دهد. اگر شما ورزش های تماسی، مانند فوتبال، راگبی، و هاکی بازی می کنید، این احتمال وجود دارد که درد کشاله ران به سراغتان بیاید. یکی دیگر از علل شایع درد کشاله ران فتق اینگوئینال است. فتق اینگوئینال یا فتق ران زمانی رخ می دهد که بافت داخلی بدن، از پوشش خود بیرون زده و به کشاله ران فشار وارد می کند. این علت معمولا همراه با توده ای بر آمده در ناحیه کشاله ران مشخص می شود. سنگ کلیه (ذخایر معدنی کوچک و سفتی هستند که در کلیه و مثانه تجمع می یابند) و یا شکستگی استخوان نیز می توانند درد کشاله ران ایجاد کنند.

درمان درد کشاله ران در بارداری

1- خانم‌ها باید کنار دیوار بایستند و دم عمیق بگیرند. در هنگام بازدم،‌آنها باید قوس کمر را تا جایی که می‌توانند به دیوار برسانند. این تمرین باعث می‌شود لگن این خانم‌ها بر خلاف جهتی باشد که رحم باردار، آن را می‌کشد بنابر‌این آن عارضه به تدریج جبران می‌شود.2- حرکت گربه (cat position) که در آن مادر‌ها باید به صورت چهار دست و پا روی زمین ‌قرار بگیرند. دست‌ها به اندازه عرض شانه باید باز شوند و کف دست‌ها روی زمین قرار بگیرد و پا‌ها دقیقا رو‌به‌روی دست‌ها قرار می‌گیرند. این حرکت به این صورت شروع می‌شود که سر به سمت بالا و باسن کمی بالا. مادر یک دم عمیق می‌گیرد و در بازدم سرش را به سمت پایین می‌گیرد و شانه‌ها را تا جایی که می‌تواند به سمت بالا برده و لگن را هم باید به سمت بالا ببرد. این دو تمرین فشار را از روی عروقی که خون را به اندام تحتانی می‌رساند بر‌می‌دارد. بنابر‌این خون‌رسانی به رحم و جنین خیلی بهتر می‌شود و وضعیت خوبی برای جنین به شمار می‌رود. این تمرین‌ها به رفع کمردرد،‌تقویت عضلات شکم و رفع درد‌های ناحیه کشاله ران کمک می‌کند و جزو حرکاتی است که خانم‌ها در دوران بارداری باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن را به خوبی انجام دهند.

علت درد کشاله ران در کودکان

علل درد پا در کودکان می‌تواند ناشی از اختلالات انحرافی از جمله چرخش پاشنه، زانوی ضربدری و زانوی پرانتزی در اندام‌های تحتانی بدن باشد. با معاینه دقیق به ارزیابی مفصل پا و بررسی دردهای ارجاعی می ‌ردازند و سپس با ارائه روش‌های درمانی موثر مانند کفش‌های طبی مخصوص و حرکات اصلاحی به درمان پا درد در کودکان کمک می‌کنند.اغلب درد پای کودکان را ناشی از “رشد” آنان می‌دانند، اگرچه هیچ تحقیق علمی ثابت نکرده است که رشد استخوان موجب درد می‌شود. همچنین گاهی اوقات کودکان دردهایی را بدون هیچ دلیل آشکاری تجربه می‌کنند، این دردها معمولاً در هنگام شب اتفاق می‌افتد. معمولاً این نوع خاص از درد در عضلات به‌صورت موضعی به وجود می‌آید و درد آن پس از ماساژ ناحیه بهبود می‌یابد. در مقابل ممکن است، دردهای مزمن مفاصل و دردهای استخوانی، با حرکت کودک شرایطشان بدتر شود. برخی بر این باورند که “درد رشد” کودکان به علت آسیب‌های ناشی از استفاده بیش‌ازحد عضلات به وجود می‌آید. در هنگام فعالیت و بازی‌های روزمره ممکن است عضلات آن‌ها تحت‌فشار و کشیدگی قرار بگیرند. بااین‌حال، اگر کودکی درد قابل‌توجهی در پاهای خود تجربه کند باید معاینه شود تا مشخص گردد منشأ درد چیست.

درد کشاله ران در بارداری

ایستادن و راه رفتن نادرست، مشکل بسیاری از خانم‌های باردار است که درواقع تغییر ساختار بدن و درد را تشدید می‌کند. خانم‌های باردار معمولا در هنگام راه رفتن شکم‌شان را به جلو می‌دهند و قوس کمر‌شان را زیاد می‌کنند که همین کار باعث می‌شود لگن بیشتر به سمت پایین کشیده شود.شفیعی با بیان اینکه معمولا از 25 هفتگی که جنین مرتب وزن می‌گیرد‌و لگن را به سمت پایین متمایل می‌کند،‌مادران درد‌های زیادی را در ناحیه کشاله ران احساس می‌کنند، می‌گوید: این درد‌ها به دلیل انحراف لگن به سمت پایین است. به ویژه همان‌طور که حاملگی جلوتر می‌رود و رشد جنین بیشتر می‌شود،‌این درد‌ها هم در مادر بیشتر می‌شود. 

درد کشاله ران در ماه اول بارداری

شفیعی درباره تغییراتی که منجر به درد‌های کشاله ران در بارداری می‌شود،‌می‌گوید: در طول بارداری، رحم در حال رشد است و تا 12 هفتگی در داخل لگن قرار دارد. از هفته دوازدهم به بعد یا در انتهای سه‌ماهه اول، رحم از لگن خارج می‌شود و همچنان با افزایش رشد جنین، اندازه رحم نیز بزرگتر می‌شود. از طرفی همچنان که رحم رشد می‌کند و جنین وزن می‌گیرد،‌به لگن مادر فشار وارد می‌کند. چون معمولا رحم در زمان حاملگی به سمت جلو منحرف می‌شود، به لگن فشار وارد کرده و آن را به سمت پایین منحرف می‌کند. ضمن اینکه جاذبه زمین هم لگن را به سمت پایین می‌کشد.

درد کشاله ران در زنان

بارداری با تغییرات ساختاری زیادی برای خانم‌ها همراه است. این تغییرات معمولا باعث گرفتگی و درد در عضلات و اندام‌های مختلف می‌شوند. درد کشاله ران یکی از درد‌های شایعی است که خیلی از خانم‌ها تجربه آن را دارند.

درد کشاله ران در اوایل بارداری

گاهی بعضی از مادران با شروع این درد‌ها استرس زیادی می‌گیرند چون تصور می‌کنند این درد نشانه زایمان زودرس است. بنابر‌این برای اینکه این حالت برای مادران ایجاد نشود، مادران باردار باید موقع ایستادن و راه رفتن همیشه کمی لگن خود را به سمت بالا منحرف کنند. البته این کار احتمالا باعث می‌شود آنها مقداری احساس فشار در عضلات شکمی‌شان داشته باشند اما نباید به آن اهمیت بدهند و تلاش کنند به کمرشان تا حد امکان قوس ندهند.

درد کشاله ران

کشاله ران Groin جایی است که شکم شما تمام شده و ران شما شروع می‌شود. علل بسیاری از دردهای کشاله ران در خود لگن یا مفصل ران است. شایعترین این علل عبارتند از شکستگی حاد لگن یا مفصل ران شکستگی استرسی لگن آرتریت مفصل ران به هر علتی مانند استئوآرتریت (آرتروزروماتیسم مفصلی، اسپوندیلیت انکیلوزان نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران پوکی استخوان گذرای مفصل ران بورسیت استئیت پوبیس پارگی لابروم در مفصل ران التهاب تاندون ایلیوپسواس و بورس آن گیر یا ایمپینجمنت مفصل ران التهاب مفصل ساکروایلیاک

بیشتر بخوانید : علت درد فیله کمر ♥ درد عضلات پشت ♥ لگن درد بعد از زایمان ♥ صافی کف پا و معافیت سربازیخار پاشنه+طب سنتی

درمان التهاب زانو در کودکان